

Pour ceux qui s'intéressent à l'histoire de la voiture, j'ai passé beaucoup de temps sur internet ces derniers jours, sur ces sites :
autoscout24
comparis
tcs
reliability index (in English)
et ...
mobility.
Que de la matière à réflechir. Si vous avez des réflexions par rapport à comment calculer/assumer/digérer le coût de la voiture, ça m'intéresse...

If you're wondering where we're at on the car front, here are a few of the sites that I've been spending a lot of time on this week:
autoscout24 (sorry, not in English)
comparis (not in English either, but scroll down to the table: the title is "percentage of original price after two years")
tcs (the graph shows the fixed/variable costs of running a car)
reliability index (in English, a cool site, but I have doubts about some of the figures)
and
mobility (in English).
Lots of stuff to think about. If you have any thoughts about how to calculate (and handle) the cost of running a car, please comment below!
Les voitures les plus fiables : Toyota et Subaru. C'est ma deuxième Subaru. Aucun problème. Tu trouveras des Impreza en break à pas cher.
ReplyDeleteOuais, mais 4x4 pour faire les courses c'est un peu du 'overkill'! Je me suis aussi fait la réflexion hier qu'à 25 mille kil par année, 1 litre/100km de différence fait 500 balles par année.
ReplyDelete